خانه / دانلود کتاب آموزش علم جفر / توضیحاتی درمورد علم جفر و علم منایا و بلایا,علم جفر یا علم اعداد

توضیحاتی درمورد علم جفر و علم منایا و بلایا,علم جفر یا علم اعداد

در این پست از سایت antique-book-treasure.ir توضیحاتی درمورد علم جفر و علم منایا و بلایا,علم جفر یا علم اعداد را برای شما عزیزان قرار دادیم . اطلاعات و توضیحات کامل و جامع درباره علم جفر و علم اعداد و عددشناسی و علم منایا و بلایا در ادامه مطلب مشاهده خواهید کرد ./

توضیحاتی درمورد علم جفر و علم منایا و بلایا,علم جفر یا علم اعداد
توضیحاتی درمورد علم جفر و علم منایا و بلایا,علم جفر یا علم اعداد

توضیحاتی درمورد علم جفر و علم منایا و بلایا,علم جفر یا علم اعداد,علم جفر,علم پیشگویی از آینده با جفر,علم بلایا,علم منایا,علم جفر و عددشناسی,علم اعداد و پیشگویی,پی بردن به اسرار و رمزو عالم و دنیا با جفر

توضیحاتی درمورد علم جفر و علم منایا و بلایا,علم جفر یا علم اعداد

 آنچه از مجموع روایات ائمه (ع) در مورد جفر بر می آید این است که جفر مجموعه ای از معارف الاهی است که از طریق پیامبر اسلام (ص) به حضرت علی (ع) منتقل شده و بعد از حضرت علی (ع) در اختیار ائمه قرار دارد. بخشی از این علوم شامل وقایع آینده تا روز قیامت است که به آن علم منایا و بلایا نیز گفته می شود.

 

گفتنی است که اصطلاح جفر در روایات به ظاهر در سه مورد استعمال شده است. اول کتاب جفر. دوم مجموعه آثار و کتاب هایی که در ظرف بزرگی از پوست قرار داشته (جفر ابیض). سوم جفر احمر که عبارت از سلاح پیامبر است.
پاسخ تفصیلی

منظور از علم جفر آن گونه که مشهور شده است، همان علم الحروف است که با استفاده از حروف و اعداد و نسبت های آنها برای هر مجهولی – بنابر ادعا- پاسخی مناسب ارائه می دهد؛ به این شیوه که بعد از تبدیل سؤال به حروف و اعداد و انجام مراحلی خاص در نهایت اعداد و سپس حروفی حاصل می شود که حاوی پاسخ به سؤال مطرح شده است. این علم در ادیان مختلف با نام های مختلفی نام گذاری شده و گروه های مختلفی مدعی آن بوده اند.

 

اما بررسی روایات شیعه در مورد جفر ائمه (ع) اطلاعات دیگری در اختیار ما می گذارد که تفاوت های خاصی با آنچه در مورد علم جفر مشهور شده است دارد. در این جا به ذکر این روایات خواهیم پرداخت.

 

واژه “جفر” به معنای پوست بز یا میش یا گوساله[1]‌ است و آنچه از مجموعه روایات در مورد وجه تسمیه این علوم و معارف بر می آید، این است که این علوم یا در پوست نوشته شده بود یا مجموعه آثاری بود که در ظرف بزرگی از پوست قرار داشته است.

 

طبق روایات شیعه، جفر به طور کلی مجموعه ای از معارف الاهی است که از طریق پیامبر اسلام به حضرت علی (ع) منتقل شده و بعد از حضرت علی (ع) در اختیار ائمه قرار دارد.

 

بخشی از این علوم شامل وقایع آینده تا روز قیامت است که به آن علم «منایا و بلایا» نیز گفته می شود. و در برخی روایات نقل شده است که سلمان نیز که صاحب سرّ پیامبر و علی (ع) بوده، این علم (منایا و بلایا) را داشت.[2]

 

لازم به ذکر است که جفر در روایات بر سه نوع بوده، یا در سه مورد استعمال شده است. اول: کتاب جفر. دوم: مجموعه آثار و کتاب هایی که در ظرف بزرگی از پوست قرار داشته (جفر ابیض). سوم: جفر احمر که عبارت از سلاح پیامبر است و احمر نامیده شده است؛ چرا که صاحب شمشیر آن را به قصد قتال می کشاید که نشانه قهر خدا است.[3]

 

در مورد هریک از این سه مورد روایاتی نقل شده است و در برخی روایات نیز همه این چند مورد در کنار هم ذکر شده که در این جا به برخی از روایات اشاره می کنیم:

 

1. کتاب جفر

 

الف. “عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ (ع) … وَاللهِ إنَّ عِنْدِی‌ لَجِلْدَیْ مَاعِزٍ وَضَأنٍ إمْلَاءُ رَسُولِ اللهِ صلی الله علیه و آله وَ خَطَّهُ عَلِیٌّ علیه السّلام بِیَدِهِ …”؛[4] امام صادق (ع) فرمود: به خدا سوگند در نزد من‌ دو پوست‌ بز و میش‌ وجود دارد که‌ إملاء رسول‌ اکرم‌ (ص) می‌باشد که‌ آن‌ را علی‌ (ع) با دست‌ خود نوشته‌ است‌.

 

ب. «عِنْدَنَا الْجَفْرُ وَ هُوَ أدِیمٌ عُکَاظِیٌّ قَدْ کُتِبَ فِیهِ حَتَّی‌ مُلِئَتْ أکَارِعُهُ، فِیهِ مَا کَانَ وَ مَا هُوَ کَائنٌ إلَی‌ یَوْمِ الْقِیَمَةِ»؛[5] نزد ما جَفر می‌باشد، و آن‌ عبارت‌ است‌ از: پوست‌ عُکاظی‌ مملو از نوشته … که‌ در آن،‌ آنچه تاکنون واقع شده و آنچه تا روز قیامت واقع خواهد شد، ثبت‌ گردیده‌ است‌.

 

ج. «إنی نظرت فی کتاب الجفر صبیحة هذا الیوم وهو الکتاب المشتمل على علم المنایا والبلایا والرزایا وعلم ما کان وما یکون إلى یوم القیامة الذی خص الله تقدس اسمه به محمدا والأئمة من بعده علیه وعلیهم السلام، وتأملت فیه مولد قائمنا وغیبته وإبطاءه وطول عمره وبلوى المؤمنین به من بعده فی ذلک الزمان وتولد الشکوک فی قلوبهم من طول غیبته وارتداد أکثرهم عن دینهم وخلعهم ربقة الإسلام من أعناقهم»؛[6] امام صادق به یکی از اصحاب خود فرمودند: بامداد امروز به کتاب جفر نگاه کردم، و این کتابی است که علم به مرگ ها، بلاها، مصیبت ها و علم آنچه گذشته و آینـده تا روز قیامت در آن نوشته شـده است که خداوند محمّد (ص) و امامان بعد از او را به این کتاب، اختصاص داده است. من در این کتاب تأمّل کردم، ولادت قائم ما و غیبت او، و طولانی شدن غیبتش و گرفتاری های مؤمنان در عصر غیبت، و پدیدار شدن شک و تردید در قلب های آنان بر اثر طولانی شدن غیبت، و مرتد شدن اکثر آنان از دین، و خروج آنها از اسلام، را مشاهده کردم.

 

2. جفر ابیض

 

« قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (ع) یَقُول‏ انَّ عِنْدِیَ الْجَفْرَ الابْیَضَ. قَالَ: قُلْنَا: وَ أیُّ شَیْءٍ فِیهِ؟! قَالَ: فَقَالَ لِی‌: زَبُورُ دَاوُدَ وَ تَوْرَاةُ مُوسَی‌ وَ إنْجِیلُ عِیسَی‌ وَ صُحُفُ إبْرَاهِیمَ وَالْحَلَالُ وَالْحَرامُ؛ وَ مُصْحَفُ فَاطِمَةَ، مَا أزْعُمُ أنَّ فِیهِ قُرْآناً، وَ فِیهِ مَایَحْتَاجُ النَّاسُ إلَیْنَا وَ لَا نَحْتَاجُ إلَی‌ أحَدٍ»؛[7] امام صادق (ع) فرمود: نزد من‌ است جفر أبیض. گفته شد چه چیزی در آن است؟! حضرت فرمودند: زبور داوود و تورات‌ موسی و انجیل‌ عیسی و صُحُف‌ ابراهیم‌ و حلال‌ و حرام‌؛ و مُصْحف‌ فاطمه‌، و من‌ چنان‌ نمی‌دانم‌ که‌ در آن چیزی از قرآن باشد؛ و در آن‌ است‌ جمیع‌ آنچه‌ مردم‌ به‌ ما احتیاج‌ دارند، و ما احتیاج‌ به‌ أحدی نداریم‌.

 

3. جفر احمر

 

الف. «عِنْدِی الْجَفْرَ الْأَحْمَرَ قَالَ قُلْتُ وَ أَیُّ شَیْ‏ءٍ فِی الْجَفْرِ الْأَحْمَرِ قَالَ السِّلَاحُ وَ ذَلِکَ إِنَّمَا یُفْتَحُ لِلدَّمِ یَفْتَحُهُ صَاحِبُ السَّیْفِ لِلْقَتْل»[8]؛ امام صادق (ع) فرموند: نزد من است جفر احمر راوی عرض کرد : جفر احمر چیست؟ حضرت فرمودند: سلاح؛ و جفر احمر نامیده شده چرا که صاحب شمشیر آنرا برای قتال می گشاید.‏

 

ب. «قُلْتُ لِأَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع جُعِلْتُ فِدَاکَ یَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ یَسِیرُ الْقَائِمُ بِسِیرَةِ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ فِی أَهْلِ السَّوَادِ فَقَالَ لَا یَا رُفَیْدُ إِنَّ عَلِیَّ بْنَ أَبِی طَالِبٍ سَارَ فِی أَهْلِ السَّوَادِ بِمَا فِی الْجَفْرِ الْأَبْیَضِ وَ إِنَّ الْقَائِمَ یَسِیرُ فِی الْعَرَبِ بِمَا فِی الْجَفْرِ الْأَحْمَرِ»؛[9] راوی گوید: به امام صادق (ع) عرض کردم: یابن رسول الله، آیا قائم (عج) همچون سیره علی بن ابی طالب (ع) رفتار می کند. حضرت فرمود نه. همانا علی بن ابی طالب طبق جفر ابیض رفتار نمود و قائم (عج) طبق آنچه در جفر احمر است رفتار می کند.

 

ج. «وَ أَمَّا الْجَفْرُ الْأَحْمَرُ فَوِعَاءٌ فِیهِ سِلَاحُ رَسُولِ اللَّهِ ص وَ لَنْ یَخْرُجَ حَتَّى یَقُومَ قَائِمُنَا أَهْلَ الْبَیْت‏»[10]؛ امام صادق (ع) فرمود: جفر احمر ظرفی است محتوی سلاح رسول الله (ص) و هیچ گاه بیرون نمی آید، مگر وقتی که قائم ما قیام کند.

 

نتیجه:

 

بنابر این، می توان گفت که جفر ائمه (ع) به معنای عام کلمه شامل حقایق و علوم الاهی است، اعم از شرایع، علوم باطنی، حکمت، قدرت و … که یا به صورت اجمالی و سرّی در یک کتاب آمده (کتاب جفر)، یا به طور تفصیلی همچون مجموعه ای گرانسنگ از کتب بوده است؛ و یا شامل سلاح پیامبر بوده (جفر احمر) که مظهر قدرت و قهر الاهی است.

 

طبیعی است که امامان در باطن خود صاحب این علوم و آثار هستند و نیاز به نوشته و کتاب به معنای معهود کلمه ندارند و مهم حقیقت باطنی این کتب است، ولی منافاتی ندارد که در ظاهر نیز به طور تدوینی این علوم را همان گونه که پیامبر املاء نموده و علی (ع) نوشته است دارا باشند.[11] و در این بین اسرار و مجهولات زیادی است که ما از درک آنها عاجزیم.

 

پس جفر ائمه (ع) بر خلاف آنچه مشهور شده است؛ صرفاً بخشی از علم حروف و اعداد عرفانی که بتوان با آن کارهایی شبیه به رمل و اسطرلاب و … انجام داد نیست. هر چند «کتاب جفر» (عنوان اول از سه موردی که برای جفر ذکر شد) که در یک نوشته شامل همه اسرار و اخبار و حقایق عالم است، یقیناً نوشته ای معمولی نبوده و شباهتی به نوشته های سرّی دارد که با زبان اعداد یا حروف منفصل تدوین شده و همه تفصیلات توسط امام از آن قابل استخراج است. ولی آنچه در دست برخی مدعیان علم عدد و حروف است که پیش از اسلام نیز وجود داشته را نمی توان همان جفر ائمه دانست. هر چند می توان گفت که این علوم هم نوعی برداشت و استفاده ناقص از معارف الاهی بوده که تبدیل به یک فن شبیه به رمل یا علم نجوم (طالع شناسی و کهانت) شده که هدف از آن استخراخ اخبار غیبی مثل پیش گویی آینده و برخی امور دیگر است.

 

طبق آنچه گذشت روشن می شود که جفر، اسرار عرفان و معارف اهل بیت است که طبق روایات جایگاهی بی بدیل در معارف الاهی داشته و یقیناً فراتر از فوت و فن هایی است که تحت عنوان علوم غریبه در دست برخی مدعیان است.

 

با این توضیح که در تاریخ نبوت و امامت همواره معارف و علوم عرفانی در معرض سوء استفاده و تبدیل به ابزار بوده، یا با نگاه ابزاری مورد توجه اهل کهانت و علاقه مندان به قدرت های ماورائی قرار گرفته است. البته حقیقت علم اعداد عرفانی که عرفای واصل از آن به طور لدنی برخوردار اند، بسی فراتر از اموری همچون دعا نویسی و سحر و رمل و … بوده و تفاوت بین این دو بسیار است. و به قول حافظ اسرار الاهی با اوراق شعبده قابل مقایسه نیست هرچند که در برخی امور شباهت هایی با هم داشته باشند:

 

رقم مغلطه بر دفتر دانش نزنیم

 

سِرّ حق بر ورق شعبده ملحق نکنیم

 
 

[1] ابن منظور، لسان العرب، ج 4، ص 142،واژه “جفر”؛ خلیل، کتاب العین، ج 6، ص 110، واژه “جفر”.

[2]«یَا أَعْرَابِیُّ لَا تَغْلَطَنَّ فِی سَلْمَانَ فَإِنَّ اللَّهَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى قَدْ أَمَرَنِی أَنْ أُطْلِعَهُ عَلَى عِلْمِ الْمَنَایَا وَ الْبَلَایَا وَ الْأَنْسَابِ وَ فَصْلِ الْخِطَاب‏» بحار الانوار، ج22، ص 346.

[3] «وَ ذَلِکَ أَنَّهَا یُفْتَحُ لِلدَّمِ یَفْتَحُهُ صَاحِبُ السَّیْفِ لِلْقَتْل‏»

[4] مجلسی، بحار الانوار، ج 26، ص 47؛ موسسه الوفاء، بیروت، 1409ق.

[5] همان، ص 48.

[6] همان، ج51، ص 219.

[7] کلینی، الکافی، ج 1، ص 240. دار الکتب الاسلامیة، تهران، 1365ش.

[8] همان.

[9] مجلسی، بحار الانوار، ج 52، ص 313.

[10] مجلسی، بحار الانوار، ج 26، ص 18.

[11] «سِنَانٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ ذُکِرَ لَهُ وَقِیعَةُ وُلْدِ الْحَسَنِ وَ ذَکَرْنَا الْجَفْرَ فَقَالَ وَ اللَّهِ إِنَّ عِنْدَنَا لَجِلْدَیْ مَاعِزٍ وَ ضَأْنٍ إِمْلَاءَ رَسُولِ اللَّهِ ص وَ خَطَّ عَلِیٍّ ع وَ إِنَّ عِنْدَنَا لَصَحِیفَةً طُولُهَا سَبْعُونَ ذِرَاعاً أَمْلَاهَا رَسُولُ اللَّهِ ص وَ خَطَّهَا عَلِیٌّ ع بِیَدِهِ وَ إِنَّ فِیهَا لَجَمِیعَ مَا یُحْتَاجُ إِلَیْه‏»، بحار الانوار، ج 26، ص 45.

جفر – ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

https://fa.wikipedia.org/wiki/جفر

جَفر یا علم‌الحروف، از علوم خفیه است و به ادعای باورمندان، به تفسیر حروف و اسما، از طریق قواعدی که در آن تعریف شده می‌پردازد. به عبارت دیگر، جفر به دست آوردن …

You’ve visited this page 3 times. Last visit: 11/10/16

علم جفر

alibo.persianblog.ir/

مثالی کاملا ساده از علم جفر : حسین(ع):. کلمه ” حسین ” را بصورت “حا” “سین” “یا” “نون” می نویسیم و در زیر آن کلمه “حسین” را بصورت “ح” “س” “ی” “ن” می نویسیم: حا – سین …

علم جفر، پی بردن به رموز عالم – عقیق

aghigh.ir/fa/news/…/علم-جفر-پی-بردن-به-رموز-عالم

Jan 14, 2014 – ابن خلدون مي گويد: بدان كه اصل كتاب جفر اين است كه هارون بن سعيد عجلي، كتابي داشته است كه آن را از امام جعفر صادق(ع) روايت كرده است و در آن كتاب، …

جفر و رمل

www.jafr.blogfa.com/

( پس هدف از یاد گیر علم جفر رسیدن به کمال هست که انشاء الله بیان میکنم که، جفر در رسید به کمال چگونه می تواند به ما کمک بکند )ارزش هر علم، به ارزش موضوع آن علم …

علم جفر شاخه ای شریف از علوم غیبیّه اهل بیت (ع) است که بنا به روایات اهل بیت(ع) رسول خدا آن را بیان و امیر مومنان آن را نوشته است. و آن نوشته دست به دست در بین ائمه …

آموزش ساده جفر

jafresade.mihanblog.com/

Aug 13, 2013 – حروف اساس: حروف حاصل از مداخل اربعه و تاریخ بی مرتبه کردن: انداختن صفرهای جلوی اعداد مدخل کبیر: در آوردن جمع ابجد حروف سؤال زبر: حرف اول حروف …

توضیح بسیار بسیار پوشیده و اشاره وار ( صرفا با ادعای اینکه این فن باید از جهال و نااهل پوشیده باشد ) در خصوص جواب حاصله و طریقه محاسبه آن علم جفر را …



از دیرباز شنیده ایم که امام علی(ع) از علمی اطلاع داشته اند به نام «علم جفر» که از طریق این علم توانسته اند از تمام مسائل عالم باخبر شوند.برای بررسی دقیق تر و پی …

اولین سایت تخصصی علم جفر علوم غریبه طلسم محبت طلسم عاشق شدن فال ازدواج Occult sciences رموز قرآن اسم اعظم شرف شمس باطل سحر طلسم بخت گشایی طلسم ازدواج …

Sep 12, 2016 – در این پست از سایت treasure-book.ir دانلود رایگان کتاب آموزش کامل جفر و حروف,علم جفر پی بردن به اسرار و رازهای عالم را برای شما عزیزان و علاقه …

آموزش علم حروف ، جفر و مستحصله – – آموزش علم حروف ، جفر و مستحصله.

آنچه از مجموع روایات ائمه (ع) در مورد جفر بر می آید این است که جفر مجموعه ای از معارف الاهی است که از طریق پیامبر اسلام (ص) به حضرت علی (ع) منتقل شده و بعد از حضرت …

کلیات علم شریف جفر(آموزش علوم غریبه). غرض آن است كه دواير را در جفر و تكسير و غيرهما بى نهايت است ، منتهى بعضى معروف است جفر جامعى هم كه نوشته شده است …

134 – جدول حروف قوا در علم جفر – لوازم قدیمی عتیقه – طب سنتی.

علم جفر در نزد علي(علیه السلام) www.tebyan-zn.ir

www.tebyan-zn.ir/up/…/8202/…جفر…/default.html

علم جفر در نزد علي(علیه السلام) ; علي(ع) از علمي به نام علم «جفر» اطّلاع داشته است و از طريق آن توانسته از تمام مسائل عالم با خبر شود. اكنون پرسش اين است: اوّل- آيا …

علم جفر – جادوگری چیست؟

whatiswizard.persianblog.ir/post/84/

بسياری از دوستان مايل بودند که درباره علم جفر اطلاعاتی داشته بودند از آنجا که من در اين رشته تخصص ندارم به گفته های ديگران اکتفا کردم و در اين مقاله توضيحی …

Jan 7, 2013 – کیمیاء؛ علمی است که با آن می توان بعضی فلزات و اجرام معدنی را به چیز دیگر تبدیل کرد. * لیمیا؛ علمی است که با آن روح را در بدن دیگری انتقال دهند.

استخاره و جفر. بدست درمانگر. i. 37 Votes. استخاره و کسی اطلاعات در باب آینده اغراد و امور و کارها از قدیم در جوامع بوده است .انسانها بسته به موقع اجتماعی و …

با سلام خدمت دوستان عزیز در این پست می خواهم در رابطه با سطر 15 یا مستحصله یا اخذ جواب در علم شریف جفر توضیحاتی رو خدمتتون عرض کنم. مستحصله در علم جفر …

default.aspx?PID=حروف و اعداد / علم جفر

www.razhayeparvaz.net/default.aspx?…/%20علم%20ج

این دانش از جداول الفبای جفر جامع یا کبیر نشأت گرفته است و شاخه دیگری نیز وجود دارد که از ارزش عددی الفبای صغیر استفاده می شود . اعتقاد اصلی زیر بنای این …

جفر و جامعه – ویکی فقه

wikifeqh.ir/جفر_و_جامعه

جفر و جامعهذخیره مقاله با فرمت پی دی اف. جَفر و جامعه‌، عنوان‌ دو کتاب‌ حدیثی به‌ املای‌ پیامبر اکرم‌ و نگارش‌ حضرت‌ علی‌ علیه‌السلام‌، که‌ بعدها سبب‌ به‌ وجود آمدن‌ علم‌ جفر شد …

(فال و طالع بینی ) -falgir – مختصری در باب علم جفر – وبلاگی که انواع فال ها و طالع بینی ها در اون قرار دارن.

Apr 3, 2013 – با سلام و عرض تبریک سال نو و آرزوي سال پرخیر و برکت برای شما و سپاس از ارتباط تان با مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی علم جفر، يكي از …

Dec 2, 2012 – از خرافات تا واقعیت علم حرف و جفر. بسم الله نور. عرض سلام ادب احترام خدمت دوستان گرامی و کاربران …. مقاله یا آموزشی را که می بینید بر اساس منابع …

دانلود کتاب جفر | ماوراءالطبیعه و متافیزیک

energydarmani.ir/tag/دانلود-کتاب-جفر

سلام حضور دوستان عزیز. امیدوارم حالتون خوب باشه. اینجا درباره تقدم و تاخر اعمالی که باعث به جلو رفتن و قدرتمندتر شدن شخص در ماوراءالطبیعه میشه صحبت میکنم .

جفر چیست؟ – حدیث نت

www.hadith.net/post/42581/جفر-چیست/

در باره اين كه «جَفر» چيست ، آراى گوناگونى هست كه پرداختن به آنها در اين جا ضرورتى ندارد (ر.ك : أعيان الشيعة : ج ۱ ص ۹۵ – ۹۶ ، تدوين السنّة الشريفة ، جلالى حسينى : ج …

تا اينكه لطف حضرت حق شامل اين بنده حقير شد و بعد از بيست و پنج سال تلاش و كوشش شبانه روزي توانستم راز تمامي خانه هاي كتاب جفر جامع را باز كنم.

انتشارات>; دائرة المعارف بزرگ اسلامی>; جلد ها>; دائرةالمعارف بزرگ اسلامی، جلد 18>; جفر. افزودن به کتابخانه من. مورد علاقـه ها; در حال خواندن; برای خواندن; خوانده شده.

انجمن حساب جفر

forum.hjafr.ir/

نرم‌افزار حساب جفر در تلگرام از طریق ربات ما (August 29) . انجمن حساب … نرم‌افزار حساب جفر و نرم‌افزارهای مرتبط و زیرمجموعه ان در این بخش قرار می‌گیرد. 16 موضوع‌ها …

علم جفر – ویکی‌پرسش

www.wikiporsesh.ir/علم_جفر

فهرست مندرجات. ۱ – مقدمه ۲ – منظور از علم جفر ۳ – انواع جفر ۴ – کتاب جفر ۵ – جفر ابیض ۶ – جفر احمر ۷ – نتیجه ۸ – پانویس ۹ – منبع. مقدمه[ویرایش] …

جفر و جامعه – ويکی شيعه

fa.wikishia.net/view/جفر_و_جامعه

Aug 7, 2016 – جَفْر و جامعه عنوان دو کتاب حدیثی به املای پیامبر اکرم(ص) و نگارش حضرت علی(ع) است. محتوای کتاب جفر که فقط در اختیار امامان شیعه است، همه …

علم جفر – علم اعداد – بلاگ اسکای

elmeadad.blogsky.com/1384/11/22/post-8/

شنبه 22 بهمن‌ماه سال 1384. علم جفر: این علم با حروف و اعداد و نجوم و صور فلکی سر و کار داره البته در اسلام این علم بیشتردر دست صوفیان بوده و فرق متعددی بر پایه آن …

May 24, 2014 – Uploaded by Ahmad Tahafi

حساب و عملیات در جفر، علم جفر در سئوال از جفر ناد علی کبیر، مستحصله زینبیه ایمیل : faalkonandeh@gmail.com لطفا از هدست برای شنیدن جلوه …

 

[ اصول و قواعد جفر، اصولى صحيح است ]. اصول و قواعد جَفْر، اصول و قواعد صحيح و متقنى بوده است كه از آن مى‌توانستند استكشاف امور غيبيّه و حل مسائل مشكله را بنمايند …

علم جفر از زبان ایت الله مرعشی نجفی – آپارات

www.aparat.com/…/علم_جفر_از_زبان_ایت_الله_مرع…

Mar 1, 2013 – فقیر الآستان (اهواز) به من سر بزنhttp://www.kheymegah69.blogfa.com/ علم جفر از زبان ایت الله مرعشی نجفی آیت الله مرعشی نجفی , , فقیر …

گفتمان جفر

jaffaar.blogfa.com/

مدخل کبیر:عدد هر حرف را به ابجد کبیر محاسبه کرده و مجموع اعداد را می نویسیم. مدخل وسیط:یکان عدد مدخل کبیر را بر می داریم که می شود مدخل وسیط. مدخل مجموعی:یکان عدد …

Dec 12, 2014 – آیت اله جزو معدود علمای عصر خود بودند که به علم جفر تسلط داشتند و کتاب 28 جلدی در این رابطه نوشته اند که به تفصیل توضیح داده خواهد شد .

علم جفر، جن، روح و خرافات

makarem.ir/compilation/Reader.aspx?pid…lid=0…

علم جفر، جن، روح و خرافات. سِحر و جادو : هرچند سحر و جادو به تصديق قرآن مجيد حقيقت دارد[1] ، ولى غالب آنچه را مردم سحر و جادو مى‌دانند اوهام و خيالاتى بيش نيست.

جفر | پارسی ویکی – لغت نامه

parsi.wiki/dehkhodaworddetail-0936291033294edaa9…

معنی جفر : جفر. [ ج َ ] (ع اِ) علمی است که در آن بحث میشود از حرف از آن حیث که بناء مستقل به دلالت است و آنرا علم حروف نیز نامند و علم تکسیر هم میگویند و فائده ٔ این …

جفر – کانال تلگرام

telegram-channels.ir/کانال-تلگرام/جفر

مختومات، جفر، رمل، منحوسات، ابطال سحر و جادو و… https://telegram.me/asefbarkhia #علوم #غریبه #جفر #طلسم #کارگشایی #سحر #ارواح #بخت #گشایی #رمل …

Nov 10, 2007 – 45 posts – ‎36 authors

سلام دوستان حتما می دانید که برای یررسی و طی مراحل در علم جفر اول نیاز به تبدیا حروف به اعداد داریم یعنی اولین قدم بردن حروف یا دنیای اعداد می باشد …

May 12, 2012 – یک سوال:علم جفر از غیب خبر میده و مردم بیشتر برای دیدن امام زمان ازش استفاده میکنند شرطش اینه که اقا نظر کنه.ولی این علم کامل نیست ناقصه و …

الهامات و ابهامات – علم عداد (جفر)

ebhamat-elhamat.blogfa.com/post-26.aspx

در این مقوله صحبت از یك اعتقاد و باور است. باورى كه اعداد را به كار مى گیرد تا شخصیت، قدرت، استعداد، نیازهاى درونى، موانع وجودى، واكنشهاى عاطفى و نحوه رفتار با آنها …

Nov 25, 2015 – علم جفر.علم رمل.دعاي هفت استادبزرگ.بركت گشايي.دعاي 7استادبزرگ.بركت گشايي دربخت واقبال.بازكردن بخت دختروپسر.چگونه بفهميم طلسم …

جامعه و جفر چيست؟ – Aviny.com

www.aviny.com/Occasion/ahlebeit/fatemeh/…/01.aspx

در چه زمانى مصحف فاطمه نازل شد؟ از سخنان اهل بيت عصمت و طهارت استفاده مى شود كه مصحف فاطمه بعد از رحلت رسول خدا كه فاطمه ى زهرا عليهاالسلام به شدت محزون بود، (در …

علم جفر – Bing video

https://www.bing.com/…/search%3Fq%3Dعلم%20جف

JAFR Tools 11 – جفر شماره یازده – منظومه جفر جامع – اسماء کل مخلوق. 08:15 HD. YouTube · 3,000+ views. دانستن زمان ظهور امام زمان با استفاده از علم جفر. 03:09. aparat.

علوم غريبه – جفر

olumegharibe.blogfa.com/post/3

از دیدگاه باورمندان به علم جفر، علوم تجربی قدرت کافی جهت اثبات بسیاری از علوم را نداشته و اساساً اسم علم بر روی این مقوله حاکی از معلومی است که در پرده مانده.

معنی جفر تعریف کلمه جفر در فرهنگ لغت آنلاین المعانی مبحث مورد جستجو موضوع است در فرهنگ لغت عربی-فارسی فرهنگ لغت جامعی که شامل معنی لغات و جملات عربی …

طریقه در علم جفر – انجمن پاتوق یو

talk.patoghu.com › … › علوم روحيمتفرقه

Jan 19, 2009 – و اما بعد؛ پس از مطالعه کتاب عظیم الشأن علم و علوم جفر طریقه ای در رموز اسم اعظم جناب محمد بن علی اکبرعطاری تبریزی وکتب جلیله گنجینه حضرت …

جفر ما پارتی داریم آخرت خندس حتما ببینید. منتشر شده توسط محمد در تاریخ ۲ بهمن ۱۳۹۴. سعی کنید چند بار ببینید و هر دفعه یکی از بچه ها رو زیر نظر داشته باشید …

Sep 19, 2014 – علم جفر 1) کلمه روح · کلمه روح به ابجد = 214 · ملفوظی عدد 214= دال – ی ا – را جمع ابجدی =247 · 247 به نطق عدد به حرف می شود ر م ز = رمز.

ادرس جدید من http://kafell.ir/forum/ – سوال جواب از جفر ,ولی نه از جفرجامع – جفر جامع علي ابن ابيطالب نرم افزارهای اسلامی دانلود مداحی…سخنرانیهای احمد کافی.

دروازه اطلاعات – علم جفر

www.khan1389.blogfa.com/post-7.aspx

قبل از هر چیز می توان کلمه جفر را اینطور تعریف کرد : جفر در واقع به معني پوست بزغاله اي است كه وسيع باشد و چيزهاي زيادي را در خود جا دهد . علم جفر یا عددشناسی …

متفرّقات علوم غریبه و متنوّعات فنون عجیبه – در اعداد و اوفاق و کیمیا و قواعد جفر. **متفرّقات علوم غریبه در متفرّقات علوم غریبه و متنوّعات فنون عجیبه: سوره مبارکه …

علوم خفیه (غریبه) – روش‌های جفر

khofiyeh.blogfa.com/tag/روش‌های-جفر

علوم خفیه (غریبه) – روش‌های جفر – معرفی و آشنایی با علوم خفیه (غریبه) و دیگر علم های مرتبط.

حمد بی حد خدای بلند مرتبه را که خالق و عالم به تمام اشیاء است. خدای را که پیام آور رحمتش حضرت محمد(ص) را برای هدایت بشر فرستاد. و علی (ع) را جانشین او و امیرمومنان …

علم الحروف) علمی است که صاحبان آن علم ادّعا دارند که بوسیله علم جفر تمامی حوادث عالم را تا انقراض عالم می دانند. و صورت کامل و صحیح این علم مخصوص ائمّه اطهارعلیهم …

عددشناسی پایه علم حروف (جفر) است . اما همین علم حروف نیز برگردانی برای تفسیر اعداد است. پنج صفحه جفر در کل عالم موجود است . صفحه آبی. یا همین جفر عربی که …

Oct 7, 2015 – شخصی می‌فرمود: از آقایی که علم جفر می‌دانست، درخواست کردم که آن را به من یاد دهد، گفت: سؤال می‌کنم. بعد از چند روز او را دیدم؛ فرمود: جواب دادند که به …

فیلم / علم جفر

film.tebyan.net/film/63717

Apr 7, 2012 – ویدئو مستندی زیبا از آیت الله مرعشی نجفی (ره)که با علم کافی و زبان وافی خود به تعریف ” علم جفر ” و معرفی پیشکسوتان این علم و کتب معروف آن …

جفر چیست؟

jadoogary.rozblog.com/Forum/Post/235

Oct 29, 2015 – به نام خدا سلام دوستان در اینجا میخوام یه مقدار درباره علم جفر یا علم حروف توضیح بدم. جفر چیست؟ جَفرعلمی، از علوم خفیه است که، به تفسیر حروف و …

علم جفر در نزد علی(ع). ابوبصیر می‌گوید: خدمت امام صادق(ع) رسیدم. عرض کردم: فدایت شوم مطلبی را می‌خواهم از حضرت‌عالی بپرسم، امّا می‌ترسم کسی در این خانه صدای مرا …

– سخنی مختصر در انواع مختلف بسط و تکسیر علم جفر

www.malakootiha.com/سخنی-مختصر-در-انوع-مختلف…

May 6, 2016 – سخنی مختصر در انواع مختلف بسط و تکسیر علم جفر , علم جفر چیست , معنی علم جفر , معنی کلمه جفر , معنی جفر , مستحصله در جفر , جفر پانزده …

آبادیس – لغت نامه دهخدا – فرهنگ لغت معین – معنی جفر به فارسی.

علم الجفر یا علوم غریبه چیستند؟ – آسمونی

www.asemooni.com › علمی و دانستنیماورای طبیعت

(علم الحروف) علمی است که صاحبان آن علم ادّعا دارند که بوسیله علم جفر تمامی حوادث عالم را تا انقراض عالم می دانند. و صورت کامل و صحیح این علم مخصوص ائمّه اطهار علیهم …

عاشقانه (801) · فیلم (161) · فروشگاه (533). بستن. کانال های تلگرام #⚜جفر · کانال علوم غریبه و خفیه · مذهبی 10 ماه پیش. کانال علوم غریبه و خفیه … بازدید : 3,754.

علم جفر – مشتاقان علم

mpk35ya.parsiblog.com/Posts/70/علم+جفر/

آیا میداند علم جفر( بفتح ج) چیست ؟ در این خصوص دو نظریه وجود دارد یکی نظری که بیشتر شیعیان به آن معتقدند و آن اینکه علم جفر مربوط به حرف یا اعداد میباشد و …

جفر – جفر و رمل – blogfa.com

jaffaran.blogfa.com/tag/جفر-و-رمل

جفرجفر و رمل – جفر نجوم ریاضیات قرآن گاهشماری طب سنتی تقویم علوم غریبه.

سینا نوروزی جفر رود Profiles | Facebook

https://www.facebook.com/…/سینا-نوروزی-جفر-رود

View the profiles of people named سینا نوروزی جفر رود . Join Facebook to connect with سینا نوروزی جفر رود and others you may know. Facebook gives…

آموزش علم جفر با روشهاي پيشرفته – وبلاگ آموزشي علم جفر با روشهاي پيشرفته براي دوستداران علوم غريبه.

Jan 12, 2014 – من می خواهم علم جفر را یاد بگیرم،از چه کسی میتوانم آن را بیاموزم، لطفا نام استاد را بگویید و البته چون در شهر ساری زندگی می کنم از شما می خواهم …

علم جفر. مرداد ۲۷ ۱۳۹۵. علوم غریبه ، اموزش دعا نویسی و طلسم محبت · کتاب خطی علوم غریبه کتاب خطی قدیمی کتاب خطیب کعبه کتاب خطی اسرار نظامی کتاب خطی …

چهارده کهکشان – علم جفر

14kahkeshan.blogfa.com/post-114.aspx

علم جفر. جَفر یا علم‌الحروف، و در کلام دیگر به دست آوردن مجهولات (پاسخ) از روی کلمات جمله سوال بعلاوه یک سری اطلاعات در مورد زمان سوال و اسمائی از خداوند که با سوال …

اهنگ جدید جفر: کجایی | طرفداری

www.tarafdari.com/کاربران/…/اهنگ-جدید-جفر-کجایی

Feb 25, 2016 – اهنگ جدید جفر: کجایی · اهنگ جدید جفر: کجایی. Vote. 00 · تصویر m.hasan 09 … عاولیه این جفر. گزارش تخلف. برای ارسال دیدگاه، ابتدا وارد شوید یا …

Jun 26, 2006 – علم جفر بسم الله الرحمن الرحیم ذکر نام علی(ع) عبادت است. حضرت محمد (ص) علی (ع) ستون دین است . حضرت محمد (ص) حروف ابجد کبیر زیر مورد پذیرش …

تالار گفتگوی بیداری اندیشه – علم جفر چیست؟

forum.bidari-andishe.ir › … › علم و عقل در اسلام

Jan 24, 2013 – سلام من یه نفرو میشناسم که با علم جفر به سوالاتم جواب میداد ولی الان چشمش اب مروارید اورده ودیگه نمیتونه انجام بده کلی سوال ازش پرسیده بودم که ثعد …

شرکت جهان فردای رایانه. در راستای تولید نسل جدید سیستم های تحت اوراکل خود، سیستمهای جدید خود را بر اساس تکنولوژی به روز اوراکل یعنی Oracle Application …

علم حروف و اعداد یا دانش جفر یکی از راههـای بـررسی و تحقیـق در این مسیـر ، شنـاخت حـروف الفبـا میباشد . هر حرف الفبا نمادی است که از لایه های مختلف هستی عبور کرده …

علم جفر در نزد علی ع – آفتاب

www.aftabir.com › مقالاتدین و اندیشهدین و مذهب

Jun 21, 2010 – علی(ع) از علمی به نام علم «جفر» اطّلاع داشته است و از طریق آن توانسته از تمام مسائل عالم با خبر شود. اکنون پرسش این است: ▫ اوّل- آیا چنین علمی که …

آموزش جفر جامع و نور لامع : هر چند این علم شریف را قواعد بسیاری است و طرق بیشماری و هر کدام از صاحبان این فن بطوری خاص طی طریق فرموده و راهی به آن یافته اند و جمع …

علم‌ جَفْر: كلمۀ جفر در أصل‌ لغت‌ به‌ معني‌ برّه‌ مي‌باشد هنگامي‌ كه‌ بزرگ‌ شود و غذا خور گردد. و شايد علّت‌ تسميه‌ اين‌ علم‌ به‌ جَفْر آن‌ باشد كه‌ در اصل‌، اين‌ علم‌ را بر روي‌ پوست‌ بچه‌ …

معنی جفر | لغت‌نامه دهخدا

https://www.vajehyab.com/dehkhoda/جفر

معنی واژهٔ جفر در لغت‌نامه دهخدا به فارسی، انگلیسی و عربی از واژه‌یاب.

مرحوم ملا حسن نائینی در گوهر شب چراغ(جلد دوم) صفحه 3 در باره علم جفرآورده است:گویند جفر در لغت به معنی پوست بزغاله است یا آن که به معنای چاه روشن است و گویند.

جفر – چشم هفتم

insight7th.com/forums/forum/جفر/

جفر. Home ‹ Forums ‹ جفر. This forum contains 2 topics, and was last updated by admin 2 months, 3 weeks ago. Viewing 9 … جَفر یا علم‌الحروف. Started by: …

Dec 14, 2013 – بنده از راه علم جفر حساب کردم،جواب آمد مورخ فلان،ساعت ده شب از درب زیر ساعت حرم حضرت معصومه(علیها السلام). (حضرت امام عصر(علیه السلام)) وارد حرم …

برچسب ها – جفر – باشگاه خبرنگاران جوان

www.yjc.ir/fa/tag/1/جفرTranslate this page

جامعه و جفر چیست پیشوایان معصوم ما داراى علومى بودند… جفر 3- مصحف فاطمه جامعه چیست آنچه از روایات اهل بیت… نیز آمده است 4 جفر چیست در روایات آمده است… که جفر …

و اما گفتار وي‌ دربارۀ جَفْر، جَفْر پوست‌ گاوي‌ است‌ ذبح‌ شده‌ مانند ظرف‌ پوستي‌، كه‌ در آن‌ كتابهائي‌ است‌ و علم‌ مايحتاج‌ مردم‌ تا روز قيامت‌ از حلال‌ و حرام‌ كه‌ به‌ املاء رسول‌ اكرم‌ …

مدین: علم جفر از از زیر شاخه های علوم غریبه است و دانشمندانی همچون نیوتن برای حل مسایل علمی خود از جفر بهره گرفته اند و در این روزگار کمتر کسی پیدا می شود که علم …

كتاب در علم جفر – موزه دکتر محمدصادق محفوظی

www.mahfouzi-museum.com › مجموعه هاکتب خطی

در علم جفر داراي دواير وجداول قرن 11و 12 هجري قمري. در علم جفر داراي دواير وجداول قرن 11و 12 هجري قمري. دانلود اثر اشتراک گذاری. Facebook Tweet LinkedIn Pinterest …

Jun 15, 2014 – اما فرمول‌های استخراج نتیجه از این مقدمات اطلاعاتی، رازآمیز و غریب‌‌اند؛ یا علم جَفر و علم‌الاعداد که مقدماتشان، پدیده‌هایی شناخته شده از قبیل حروف و اعداد …

نجوم , جفر , رمل , طب سنتی , هوش مصنوعی , فن آوری اطلاعات , علوم شناختی , علوم ناشناخته , فیزیک …. سؤال از جفر ناد علی کبیر – آیا آنچه که معاویه داشت علم بود؟

www.Tahafi.org – JAFR Tools 1 – جفر شماره یک، حساب و عملیات در جفر

tahafi.org/index.php/8-jafr/1-jafr-tools-1Translate this page

منظومۀ حساب و عملیات در جفر– کلیات محاسباتی جفر در یک مجموعه – جفر جامع – قاعده جفر پانزده سطری – زُبُر و بینات – حساب و عملیات در انواع بسط – حساب و عملیات در …

www.Tahafi.org – www.Tahafi.org – جفر،رمل،طب سنتی

www.tahafi.org/index.php/component/…/article?id=1

منظومۀ حساب و عملیات در جفر– کلیات محاسباتی جفر در یک مجموعه – جفر جامع – قاعده جفر پانزده سطری – زُبُر و بینات – حساب و عملیات در انواع بسط – حساب و عملیات در …

جفر و جامعه چیست – پایگاه اندیشوران حوزه

mameni.andishvaran.ir/fa/ShowNote.html?ItemId…

Mar 29, 2015 – در قدیم : میان علماء و دانشمندان : علاوه بر علوم متداول ، چند علم هم مورد توحه بود رمل، جفر ، حروف ، اعداد، که با نام علوم غریبه معروف بود، درباره هر یک از …

جَفر یا علم‌الحروف، و در کلام دیگر به دست آوردن مجهولات (پاسخ) از روی کلمات جمله سوال بعلاوه یک سری اطلاعات در مورد زمان سوال و اسمائی از خداوند که با سوال ارتباط دارند.

عنوان اصلی: س‍وال‌ در ع‍ل‍م‌ ج‍ف‍ر. پدیدآورندگان : -. نوع : متن. جنس : کتاب نسخه خطی. زبان : فارسي. صاحب محتوا : سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران. توصیفگر : علم جفر

جفر | راز و رمز

www.razoramz.com/tag/جفر/Translate this page

5:00:20. صفحه اصلی جفر. 2015 پشتیبانی توسط ایست لایت استودیو. کلیه حقوق برای راز و رمز محفوظ و هرگونه کپی‌برداری اکیدا ممنوع است. استفتائات مراجع عظام.

Jul 22, 2007 – علم جفر كه به عنوان علم اعداد و حروف نامیده شده است، علم انبیاء و اولیای خداوند بوده و بر همه كس آشكار نمی باشد. از این علم می توان در كشف و شهود و …

 

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *