خانه / دعا و ذکر / ذکرمجرب آرامش اعصاب / و دعاهای از بین بردن اضطراب

ذکرمجرب آرامش اعصاب / و دعاهای از بین بردن اضطراب

 

برای غلب بر استرس راه های گوناگونی وجود دارد و اون راه ها تنها به دست خود ماست و تا خودون نخوایم از شر استرس و نگرانی خلاص نمیشویم

آرامش اعصاب و روان فقط و فقط با رسیدن به آرامش درونی ایجاد می شود . همه ما به خوبی می دانیم که  که یاد خدا آرامبخش دلهاست پس برای فرار از دست استرس و تشویش درونی تنها باید به خدا پناه برده و به او متوسل شویم.

تنها راه عصبانی نشدن کنترل خشم است، که از آن در آیات و روایات به “کظم غیظ” تعبیر شده است. خداوند یکی از مهم ترین ویژگی  انسان  باتقوا و پارسا پیشه را کظم غیظ و گذشت از مردم می شمارد و می فرماید:”مؤمنان در هنگام عصبانیت خشم خود را فرو می برند و از خطای مردم در می گذرند و خدا نیکوکاران را دوست دارد”.پس برای آرامش اعصاب این چند راه را پیش رو بگیریدشاید مثمر ثمر واقع بشه :

377stress102-292x262

گفتن ذکر اعوذ بالله من الشیطان الرجیم زیرا یاس و نومیدی و تشویش تنها از جانب شیطان است

وضو گرفتن

کنترل خشم و دور کردن عصبانیت از خود

صبر

دعا و نیایش

نماز و یاد خدا

صبر، دعا و نیایش، نماز و یاد خدا و توبه ازعواملی هستند که در ایجاد آرامش نقش مهمی را ایفا میکنند و در باره نماز باید گفت که نماز که یاد خداست سازنده روح و روان است و باعث رفع نگرانی و تشویش ازانسان می گردد.

 

آرامش اعصاب

سوره های قرآن برای آرامش گرفتن از خدا

دعا و ذکر برای آرامش اعصاب و کاهش اضطراب

به هرنحو و به هر شکل و صورتی یاد خداموجب آرامش قلب است .

 

 گفتن ذکر« ما شاءَ الله لا حَولَ وَ لا قوَّةَ إلّا باللهِ العَلِیِّ العَظیم » در ایجاد ارامش نقش موثری دارد .

 

علامه طباطبایی صاحب تفسیر المیزان فرمودند:جهت ارامش پیدا کردن دست روی سینه بگذارید ودر حالت نشسته و ایستاده چند مرتبه ایه 28 سوره رعد را بخوانید:

 

«الذّینَ امَنوا وتَطمَئِنُّ قُلوبُهُم بذِکرِ اللهِ اَلا بذِکرِ الله تَطمَئِنُ القلوب » زیرا در ایجاد ارامش بسیارمؤثر است

 

چرا که قرآن و دعا همه اش ذکر است.

البته خواندن سوره ی احقاف هر جمعه و مداومت بر سوره های قدر و عصرهمچنین آیت الکرسی در رفع پریشانی و اضطراب وارد شده است . همچنین بسیار استغفار کردن ( گفتن ذکر استغفر الله ربی و اتوب الیه ) ومداومت بر ذکر ” لا حول ولا قوة الا با الله العلی العظیم ” در رفع پریشانی مؤثر است .( کتاب مفاتیح الحاجات)

درباره ی نگار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *