خانه / دعا / دعا برای زیاد شدن رزق و روزی/ ذکر مجرب برای رونق بخشیدن کسب و کار

دعا برای زیاد شدن رزق و روزی/ ذکر مجرب برای رونق بخشیدن کسب و کار

کار و اهمیت آن

یکی برترین کارها نزد اسلام کارکردن از راه درست است و اسلام برای کارهای تولیدی، به ویژه کشاورزی و دامداری و کارهای توزیعی و کسب و تجارت، اهمیت بسیار قائل است و مردم را از بیکاری و تنبلی به شدت نهی کرده است. و همه ما دوست داریم که کسب و کاری حلال و با روزی فراوان داشته باشیم و این تنها با اخلاص امکان پذیر است هر آدمی باید برای گذراندن کسب و کار خود امید داشته باشد در زیر روایاتی برای رونق بخشیدن به کسب و کار آورده شده است:

امام باقر (ع)، انسان بیکار را به مردار تشبیه کرده و او را مبغوض ترین افراد نزد خداوند می داند. آن حضرت فرموده است: ابغض الخلق الی الله جیفة باللیل و بطال بالنهار.

شر الناس من جعل کله علی الناس.
یعنی بدترین مردم کسی است که سربار دیگران باشد.
در قرآن کریم، آیات بسیاری است که به ما می آموزد خداوند، جهان را برای انسان مسخر ساخته و به او نعمت سلامتی و توانایی کار و عقل و بینش و…. عنایت کرده است تا از آنها استفاده کند و به کار و کوشش بپردازد.

 

images-1

 

 

با این دعای زیبا به کسب و کار خود رونق ببخشید و روزی حلال خود را به دست آورید.

هر کس با  ایمان این آیات را در روز پنج شنبه اول ماه با نیت خالص و توجه به خدا و معنی آن بنویسد و آن را شخص کاسب یا تاجر در منزل خود یا دکان خود نگاه دارد رزق او و کاسبی او بسیار شود و برکت در اموال و کاسبی او به ظهور رسد.

 

آیات ۲۸ و ۲۹ سوره حدید :

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَآمِنُوا بِرَسُولِهِ یُؤْتِکُمْ کِفْلَیْنِ مِنْ رَحْمَتِهِ وَیَجْعَلْ لَکُمْ نُورًا تَمْشُونَ بِهِ وَیَغْفِرْ لَکُمْ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَحِیمٌ ﴿٢٨﴾ لِئَلا یَعْلَمَ أَهْلُ الْکِتَابِ أَلا یَقْدِرُونَ عَلَى شَیْءٍ مِنْ فَضْلِ اللَّهِ وَأَنَّ الْفَضْلَ بِیَدِ اللَّهِ یُؤْتِیهِ مَنْ یَشَاءُ وَاللَّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظِیمِ ﴿٢٩﴾

 

 

 

 

درباره ی نگار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *