خانه / دعا / دعا بجهت ایجاد عشق و محبت در دل همسر و خوش اخلاقی

دعا بجهت ایجاد عشق و محبت در دل همسر و خوش اخلاقی

نخست باید بر اساس معیارهای خاص همسررا انتخاب کرد که مومن بودن بهترین واصلی ترین معیار است  و بعد بر اساس دین زندگی نمود و باید دانست، خداوند مقلب القلوب است و بهترین راه برای اینکه مهر و محبت ما در قلب دیگران قرار بگیرد و رابطه ما با مردم خوب شود، باید رابطه خود را با خداوند بهتر و قوی تر کنیم. باید تنها و تنها ائمه ی اطهار را در زندگی خود مورد الگو قرار دهیم و از آن ها یاری جوئیم. این سریع ترین و بهترین راه برای ایجاد محبوبیت می باشد. پس ترک محرمات، انجام واجبات همراه با توسل به ائمه اطهار علیهم السلام باید باشد تا محبت و عشق ماندگار و الهی پدیدار شود.

images (2)

 

علاوه بر این خوبست 786 مرتبه

« بسم الله الرحمن الرحیم»

با حالت وضو بر آب خوانده شود و به صورت شربت عسل و زعفران میل شود. خوبست چندین روز این کار تکرار شود و اگر سایر اعضاء منزل نیز میل کنند برای افزایش محبت بسیار خوبست.

بارها شنیده ایم که می گویند در هنگام عصبانیت و خشم صلوات فرستاده شود. استغفار نیز اثر فراوانی دارد. البته همه چیزها با دعا ممکن است حل نگردد بلکه باید علاوه بر دعا  با مطالعه و حتی اصلاح و تغییر رفتار زمینه خوش خلقی همسر را فراهم کرد، گاهی با گفتگو و مهربانی می توان بهترین تاثیرات را در زندگی داشت. حتی می توان با استفاده از تغییرات محیط مثل زیباسازی آرامش را به همسرتان هدیه کنید. در منزل سعی کنید با صدای نسبتا بلند قرآن بخوانید همه اینها سبب نورانیت خود شما و معطر شدن فضای خانه شما خواهد شد که حتما تاثیر گذار است.

 

ضمنا می توانید در قنوت نماز این دعای قرآنی را بخوانید

« رَبَّنا هَبْ لَنا مِنْ أَزْواجِنا وَ ذُرِّیَّاتِنا قُرَّةَ أَعْیُنٍ وَ اجْعَلْنا لِلْمُتَّقینَ إِماماً»فرقان ، 74. و آنان که مى‏ گویند: اى پروردگارما، از همسران و فرزندانمان دل هاى ما را شاد دار، و ما را پیشواى پرهیزگاران گردان‏.

 

دعاها، لازم نیست حتماً به زبان عربى خوانده شوند؛ هرچند به عربی بهتر است، حتى دعا در نماز به زبان فارسى جایز است. نکته مهم تر این که انسان باید شرایط دیگر تأثیر گذاری دعا را نیز رعایت کند، مانند این که: دعا نباید بر خلاف سنت الاهى باشد. طبق آموزه های دینی بهترین دعا، دعایی است که انسان از روی خلوص و به زبان خود بخواند.

طبق آموزه های دینی بهترین دعا، دعایی است که انسان از روی خلوص و به زبان خود بخواند: زُرَارَةَ قَالَ قُلْتُ لِأَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع عَلِّمْنِی دُعَاءً فَقَالَ إِنَّ أَفْضَلَ الدُّعَاءِ مَا جَرَى عَلَى لِسَانِکَ. [3] زراره می گوید از امام صادق گفتم دعایی به من یاد بده فرمود: بهترین دعا آن دعایی است که بر زبانت جاری شود.

43720779-1e79-4c1a-8e5a-f8131c42f9ab

درباره ی نگار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *