خانه / دعا / اذکار و ادعیه قوی و مجرب بجهت رفع تنگدستی و فقرمالی

اذکار و ادعیه قوی و مجرب بجهت رفع تنگدستی و فقرمالی

در اين پست از سايت antique-book-treasure.ir ذکر و دعاهاي قوي براي شما عزيزان قرار داديم براي رهایی از تنگدستی و فقر مالی در ميان مردم ذکرها و دعاهاي مشاهده مي شود .فقر مالی بسیار برای انسان آزار دهنده است و ممکن است هر فردی در اثر بوجود آمدن فقر به هرکاری روی آورد و از مسیر الهی دور گردد به همین جهت بسیاری افراد برای اینکه خداوند به  آنان کمک نماید و آنها را نیازمند کسی نگرداند به خواندن دعا و مناجات روی می آورند در ادامه مطلب اذکار و ادعیه ای قوی و مجرب بجهت رفع تنگدستی و فقرمالی آورده شده است که مشاهده خواهید کرد.

ذکار و ادعیه قوی و مجرب بجهت رفع تنگدستی و فقرمالی
ذکار و ادعیه قوی و مجرب بجهت رفع تنگدستی و فقرمالی

پدیده‌آزاردهنده فقر مالی,دستور برای وسعت رزق و رفع فقر, دعا برای رسیدن نعمت و زیاد شدن روزی و رفع حزن و اندوه, رفع کننده فقر مالی, فقرمادی,فقر مالی و  معضلات روحی و مشکلات خانوادگی,دعا جهت رفع تنگدستی و توسعه رزق,دعای وارد شده برای رفع فقر مالی

 

ذکار و ادعیه قوی و مجرب بجهت رفع تنگدستی و فقرمالی

پیامبر اسلام از کفر و فقر مالی به خدا پناه می‌برد و می‌گوید:

«اللّهمَّ إِنّی اَعُوذُ بِکَ من الکُفْرِ و الْفَقْرِ. فقالَ رَجُلٌ: أیَعدِلان؟ قال: نَعَمْ.»

«بارخدایا، من از کفر و فقر به تو پناه می‌برم. مردی عرض کرد: آیا این دو با هم برابرند؟ فرمود: آری.»

امام صادق علیه السّلام مى ‏فرماید:

هر که نعمتى بر او رخ نمود بسیار بگوید «الحمد للَّه»، و هر که را هم حزن بسیار بدو روى آورد باید طلب آمرزش کند، و هر که فقر و تهیدستى گریبانش گرفت بسیار بگوید:«لا حول و لا قوّه إلّا باللَّه العلىّ العظیم» که این فقر را از او بزداید.

امام(ع) مى‏ فرماید: مردى از انصار از نظر پیامبر پنهان شد و چون باز آمد حضرت(ص) به او فرمود: چه چیز تو را از ما پنهان داشت؟

او در پاسخ عرض کرد: یا رسول اللَّه! فقر و کثرت بیمارى.

حضرت(ص) به او فرمود: مگر به تو سخنى را نیاموختم که اگر آن را بگویى فقر و بیمارى از تو کناره گیرد؟

عرض کرد: آرى یا رسول اللَّه.

پیامبر(ص) فرمود: هر گاه صبح و شام کردى بگو:

«لا حول و لا قوه الا باللَّه العلى العظیم، توکّلت على الحىّ الّذى لا یموت و الحمد لِلَّهِ الَّذِی لَمْ یَتَّخِذْ وَلَداً وَ لَمْ یَکُنْ لَهُ شَرِیکٌ فِی الْمُلْکِ وَ لَمْ یَکُنْ لَهُ وَلِیٌّ مِنَ الذُّلِّ وَ کَبِّرْهُ تَکْبِیراً.»

آن مرد مى ‏گوید: بخدا سوگند این دعا را سه روز نخواندم مگر آنکه تهیدستى و بیمارى از من دور شد

pray3 دعاهایی جهت رفع فقر و تنگدستی

دعا برای رزق و روزی و دفع فقر و تنگدستی :

بر روی یک پارچه سفید تازه این عظیمت را بنویس در هنگام طلوع آفتاب روز جمعه و باید تمام عزیمت را در یک

سطر نوشت و سپس آنرا در آب رودخانه انداخت و این عمل را بدون شک انجام داد .

بسم الله الرحمن الرحیم

الملک الحق المبین من العبد الذلیل الی المولی الجلیل سلام علی محمد علی و فاطمه و

الحسن و الحسین و علی و محمد و جعفر و موسی و علی و محمد و علی و الحسن و القائم

سیدنا و مولینا صلوات الله علیهم اجمعین رب انی مسنی الضر و الخوف فاکشف یا رزاق یا

مغنی یا باسط یا وهاب یا شکیکفی یا قاهر و یا الله

دستور برای برکت مال
محمّد بن مسلم از امام باقر یا امام صادق علیهما السلام روایت کرده است که فرمود:
هنگامی که کالائی خریداری نمودی سه بار تکبیر بگو و سپس این دعا را بخوان:
أَللَّهُمَّ إِنِّی اشْتَرَیْتُهُ أَلْتَمِسُ فیهِ مِنْ خَیْرِكَ، فَاجْعَلْ لی فیهِ خَیْراً. خداوندا، من این کالا را خریده ام در آن خیر تو را می جویم، پس برای من در آن، خیر و خوبی قرار بده.
أَللَّهُمَّ إِنِّی اشْتَرَیْتُهُ أَلْتَمِسُ فیهِ مِنْ فَضْلِکَ. خداوندا، من این جنس را خریداری نموده ام و در آن، فضل و احسان تو را میطلبم. تا آخر حدیث،
سپس گفت: و سیره حضرت امام رضا علیه اسلام چنین بود که بر روی کالایی که تهیه می کرد می نوشت: “بَرَکَه لَنا ” برکت برای ما باشد.
دعای دیگر در هر روز برای برطرف شدن فقر
حضرت امام رضا علیه السلام فرمودند: رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: هر کس روزی صد مرتبه بگوید:
” لا إِلهَ إِلَّا اللَّهُ الْمَلِکُ الْحَقُّ الْمُبینُ ” نیست خدایی جز خداوندی که مالک و حقّ آشکار است.
به سبب آن، بی نیازی به سوی او جلب میشود، و تنگدستی از او دور میگردد، و درب جهنّم به او بسته میشود، و درب بهشت به سوی او گشوده میشود.
دعا برای حفظ چیزی که خریداری شده
هشت دستور وسعت رزق و رفع فقر
این روایت به حضرت امام رضاعلیه السلام منسوب است: هرگاه متاع، کالا، کنیز و یا چهارپائی خریدی بگو:
أَللَّهُمَّ إِنِّی اشْتَرَیْتُهُ أَلْتَمِسُ فیهِ مِنْ رِزْقِکَ، فَاجْعَلْ لی فیهِ خداوندا؛ من این را خریده ام و در آن، روزی تو را میطلبم، پس برای من در آن رِزْقاً. أَللَّهُمَّ إِنّی أَلْتَمِسُ فیهِ فَضْلَکَ، فَاجْعَلْ لی فیهِ فَضْلًا. رزق و روزی قرار بده. خداوندا، من در آن فزونی و لطف تو را میطلبم، پس برای من در آن فزونی قرار بده، أَللَّهُمَّ إِنّی أَلْتَمِسُ فیهِ مِنْ خَیْرِكَ وَ بَرَکَتِکَ وَسِعَه رِزْقِکَ، فَاجْعَلْ خداوندا؛ در آن از خیر و برکت و روزی گسترده ات التماس میکنم، پس برای من لی فیهِ رِزْقاً واسِعاً، وَرِبْحاً طَیِّباً، هَنیئاً مَرِیّاً. در آن، روزی گسترده و راحتی و آسایش خوش آیند، گوارا و دلپذیر قرار بده. و این کلمات را سه مرتبه تکرار کن.
دعا برای حفظ شدن مال از تلف شدن و…
این روایت نیز به حضرت امام رضا علیه السلام منسوب است: هر گاه خواستی کالای خود را در حفظ و حراست بداری،آیه الکرسی بخوان و بنویس و آن را در وسط کالا قرار بده و نیز بنویس :
« وَجَعَلْنا مِنْ بَیْنِ أَیْدیهِمْ سَدّاً وَ مِنْ خَلْفِهِمْ سَدّاً فَأَغْشَیْناهُمْ فَهُمْ « ، ما پیش روی آنان سدّی و پشت سرشان سدّی نهاده ایم و دیدگانشان را پوشانیده ایم که لایُبْصِرُونَ، لاضَیْعهَ عَلی ما حَفِظَهُ اللَّهُ ” فإن تَوَلَّوْا فَقُلْ حَسْبِیَ ” نمی بینید، آنچه را خدا حفظ کند تباه نمی گردد،پس اگر روی گرداندند بگو:
” اللَّهُ لا إِلهَ إِلّا هُوَ، عَلَیْهِ تَوَکَّلْتُ، وَ هُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظیمِ ” خدا مرا بس است، هیچ معبودی جز او نیست، بر او توکّل کردم، و او پروردگار عرش باعظمت است. پس اگر چنین کنی ( آن را در حفظ و حراست قرار داده ای اگر خدا بخواهد و به آن به اذن و فرمان پروردگار بدی نرسد.)

درباره ی نگار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *