خانه / تعبیر خواب / تعبیر خواب دیدن اذان، معنی اذان در خواب

تعبیر خواب دیدن اذان، معنی اذان در خواب

گویند روزی مردی از ابن سیرین سوال نمود: در خواب دیدم که اذان می گویم، تعبیر آن چیست؟
ابن سیرین در جواب گفت: به زیارت خانه‌ی خدا می‌روی و فریضه‌ی حج به جای می‌آوری. بعد از مدتی شخصی دیگر دقیقاً همان سئوال را از ابن سیرین پرسید واو نیز در جواب به آن مرد گفت: تو دزدی خواهی کرد و دستت را به خاطر آن قطع خواهند کرد. آنانی که شاهد آن دوماجرا بودند از ابن سیرین پرسیدند: چگونه برای یک خواب دو تعبیر متفاوت نمودی؟ او نیز در جواب گفت: اولی مرد نیکو کار و خوبی بود و من نیز بر اساس این آیه‌ی قرآن «وَ أَذانٌ مِنَ اللَّهِ وَ رَسُولِهِ إِلَی النَّاسِ یَوْمَ الْحَجِّ الْأَکْبَر» یعنی (این اعلامی است از سوی خدا و پیامبرش به همه‌ی مردم در روز بزرگ‌ترین حج) [توبه/3]، اذان را به رفتن به حج تعبیر نمودم، اما دومی مرد شرور و بدکرداری بود وبر اساس این آیه از قرآن «أَذَّنَ مُؤَذِّنٌ أَیَّتُهَا الْعیرُ إِنَّکُمْ لَسارِقُون» یعنی (ندا دهنده‌ای فر یاد زد ای کاروانیان شما دزدید) [یوسف/70] اذان گفتن وندا دادنش را به دزدی تعبیر نمودم.

محمدبن سيرين گويد: هر بنده مصلح و مومن و مستور چون بيند در جايگاهی معروف بانگ نماز شنود يا بانگ نماز دهد،دليل حج بيت الله بگذارد. اگر بانگ نماز در جايگاهیمجهول بود، مكروهیو ناپسندیبدو رسد. اگر اين خواب را مردیفاسق ديد، دليل كه او را به دزدیگيرند. اگر ديد بانگ نماز را از مسجد يا از مناره دهد، دليل كه مردمان را به خدا میخواند.

50951_317

اگر ديد در بستر خفته بانگ نماز میداد. دليل كه با زن خودالفت دارد. اگر ديد بانگ نماز در خانه خود میداد، دليل كه مفلس و درويش گردد و گويند كسیاز اهل بيت او هلاك شود. اگر ديد بانگ در چاه يا در سردابه میداد، دليل كه آن كس زنديق يا منافق است. اگر ديد كه بانگ نماز در كوچه ميداد. دليل بر ماسویكند. ابراهيم كرمانیگويد: اگر مردیبيند با زن خود بانگ نماز میداد، دليل است كه از دنيا رحلت كند بزودي.

و اگر ديد در كلمه هایبانگ نماز زيادت و نقصانیبود، دليل كه بر مردمان ستم و بيداد نمايد. اگر ديد كودكیبانگ نماز میداد، دليل كه پدر و مارد را وداع گويد. اگر بيند بانگ نماز در گرمابه میداد، دليل بدحالیاو بود در دين و دنيا. اگر ديد بانگ نماز در قافله يا در لشگرگاه میداد، تاويلش بد است. اگر بيند محبوسیدرزندان بانگ نماز میداد و اقامه كرد، از زندان رهايیيابد.

اگر بيند بانگ نماز به لهو و بازیمیداد، دليل كه هلاك شود. اگر ديد بر سر كوهیبانگ نماز میداد، دليل كه پادشاه سخن راست گويد و او را به خدایتعالیخواند. اگر ديد در مناره بانگ نماز میداد، دليل كه بزرگیو فرمانروائیيابد. اگر بيند در كنج خانه بانگ نماز داد، دليل كه در كار حق خيانت كند. اگر بيند درسردابه بانگ نماز داد،دليل كه به سفر زود شود و در آن سفر رنج و بلا كشد و دير بماند.

اگر ديد در ميان كوهیبانگ نماز كرد، دليل كه در ميان قومیستمگر گرفتار آيد و با ویخيانت كنند. اگر ييند بر كرسیيا بر تختینشسته بود يا ايستاده و به لهو بانگ نماز میكرد، دليل كه عقل از او زايل شود. اگر ديد ديگریبانگ نماز كرد و او بشنيد. دليل كه به كار عبادت و طاعت كاهل است و كسیاو را به خدایتعالیخواند. اگر بيند بانگ اقامت شنود، دليل كه در كارهایحق توفيق يابد.

حضرت امام جعفر صادق فرمايد: بانگ نماز در خواب بر دوازده وجه است. اول: حج. دوم: سخن. سوم: فرمانروائي. چهارم: بزرگي. پنجم: رياست. ششم: سفر. هفتم: بريدن. هشتم: مفلسي. نهم: خيانت. دهم: جاسوسي. يازدهم: منافقي. دوازدهم: بريدن دست.

درباره ی ترسور آنتیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *