خانه / تعبیر خواب / تعبیر خواب دیدن انار، معنی انار در خواب

تعبیر خواب دیدن انار، معنی انار در خواب

انار میوه ای نیکو و بهشتی است و به نوعی با توجه به سخن بزرگان بهترین میوه است.تعبیر کنندگان خواب دیدن انار را به مال و پول ربط داده اند.دیدن انار در خواب ، نشانه آن است که از استعدادهای خود در راهی درست بهره برداری می کنید و پیوسته به دانش خود می افزایید و این خوب است.تعبیر خواب گرفتن انار از دست نامزد خود علامت آن است که با تمامی نیرنگهایی که پیرامون شما را فرا گرفته است ، با اتکا به نیروهای درونی خود از اسارت آنها جان سالم به در می برید .خوردن انار در خواب ، علامت آن است که اسیر و تسلیم زیباییهای فردی خواهید شد .

حضرت دانيال گويد:

اصل انار به خواب مال است. ليكن به قدر همت مردم خاصه كه به وقت خود بود. اگر نه به وقت خود بود بد بود. اگر بيند انار از درخت ببريد و بخورد، دليل كه از زني صاحب جمال منفعت يابد. محمدبن سيرين گويد: اگر انار شيرين به خواب بيند، مال جمع كردن است و بعضي از معبران گفته اند يك انار شيرين خوردن در خواب، هزاردرم است كه بيابد و انار ترش غم و اندوه است و اناري كه نداند ترش يا شيرين بود، تعبيرش چون انار شيرين است.

جابر مغربي گويد:

اگر كسي بيند انار شيرين به وقت همي خورد. دليل كه هزار درم بيابد، يا اين كه كمترش پنجاه دينار است اگر بيابد و باشد آن چه در بيان گفتيم درم بيابد، پس معبر بايد كه به قدر همت و بزرگي مردم تاويل نمايد. اگر بيند انار به زمستان همي خورد، دليل كه به عددهر دانه او را چوبي بزنند در همه چيز انار ترش خوردن در وقت و بي وقت بد است و حكم انار شيرين ميانه است.

 

anar

ابراهيم كرماني گويد:

اگر كسي بيند انار شيرين به وقت خود مي خورد، اگر بازرگان است قماش و متاع او رواج يابد. اگر مسافر است، دليل كه سفرش مبارك است و با سود و منفعت است، اگر بيند دانه هاي انار يافت يا كسي بدو داد، دليل كه به وقت آن وي را رنجي رسد اگر به وقت بود و اگر بي وقت. اگر انار شيرين با پوست و پيه آن مي خورد، دليل كه از همه چيز برخورداري يابد.

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

خوردن انار شيرين در خواب بر سه وجه است. اول: مال جمع كردن، دوم: زن پارسا، سوم: شهر آبادان. ليكن انار ترش غم است. اسماعيل بن اشعث گويد: اگر پادشاه بيند اناري داشت ولايت شهر يابد و بازرگان را ده هزار درم و بازاري راهزار درم و مردم درويش را ده درم يا يك درم است.

درباره ی ترسور آنتیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *