خانه / تعبیر خواب / تعبیر خواب دیدن باقلا، معنی باقلا در خواب

تعبیر خواب دیدن باقلا، معنی باقلا در خواب

باقلا به هر شکل و در هر زمان که باشد غم و اندوه است و تر و خشک آن يک حکم را دارد ولي مولف نفايس الفنون في عرايس العيون رحمت الله اليه تصريح کرده که باقلاي خشک شادي و فرح است و باقلاي تر در صورتي که روي بوته و در مزرعه باشد نيکو است. معبران نوشته اند که ديدن باقلا در خواب خوب نيست چه به فصل باقلا باشد و چه بيرون از فصل و چه تر و تازه باشدو چه خشک. کساني هستند که به خوردن باقلاي تازه عادت دارند مثل اهالي شمال کشور خودمان.

براي اين عده خوردن باقلا در بيداري حکم خوردن سبزي سفره را دارد و بيشتر ايجاد تنوع و تفنن در غذا خوردن است لذا در خواب ايشان مي تواند نشان دگر گوني کارها باشد نه صرفا غم و اندوه. در نفايس آمده که ديدن باقلاي تازه بر بوته بد نيست اما اگر گل زرد روي آن باشد نشان يک بيماري براي بيننده خواب است. بيماري نزديک که شفاي سريع دارد. خوردن باقلاي تر اقدام به کاري است که اندوه و کسالت مي آورد. پوست کندن باقلا برخورد با يک حادثه غير منتظره است که مي تواند بي زيان باشد اگر از آن نخوريد و از دست بنهيد.

اگر در خواب ببينيم که باقلا داريم اما آن را دور ريختيم يا مصرف نکرده و به زمين نهاده و از آن چشم پوشيديم خواب ما گوياي اين است که غمي پيش مي آيد اما دامان ما را نمي گيرد و ما از آن مي گذريم و رهائي مي يابيم. اگر در خواب ببينيد که با قلا داريد اما هنوز نخورده ايد و قصد خوردن و مصرف کردن آن را هم نداريد بد نيست چون مي گويد غمي پيش مي آيد که جانکاه نيست و خيلي زود مي گذرد و فراموش مي شود.

محمدبن سيرين گويد:

ديدن باقلا در خواب در وقت خود خوردن و بي وقت خوردن، اگر پخته باشد يا خام، دليل بر غم كند و حكم تاويل آن در تر و خشك يكسان است. اگر بيند كه نخورد غم و اندوه كمتر بود.

تعبیر-خواب-باقلا-636142968100663273_l

 

ابراهيم كرماني گويد:

اگر كسي بيند كه شخصي باقلا بدو داد و بخورد، دليل است كه اندوهگين شود وباشد كه با آن كس خصومت نمايد.

معبران گفته اند: اگر بيند باقلا داشت، يا كسي بدو داد، يا از خانه بيرون ريخت و از آن هيچ نخورد، او را زيا ندارد، خاصه چون به خانه خود ديده بود.

درباره ی ترسور آنتیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *