خانه / تعبیر خواب / تعبیر خواب دیدن بت، معنی بت در خواب

تعبیر خواب دیدن بت، معنی بت در خواب

بت‌پرستی، پرستش تندیسی از سنگ یا چوب یا فلز یا هر چیز دیگری‌ست که به ریخت انسان یا جانور یا هر ریخت خیالی یا راستینی بسازند.

از دید نوچهر مطیعی تهرانی بت در خواب به هوای نفسانی اشاره دارد.

چنان چه در خواب دیدید که در داخل بت خانه ای هستید خوابتان می گوید که اسیر تمنیات نفسانی متعدد هستید و از هوی و هوس پیروی می کنید. اگر دیدید که بتی را بر گزیده اید و در مقابل او سجده می کنید نشان آن است که گرفتار هوسی تند می شوید و به شدت از آن پیروی می کنید تا جائی که آبرو و شخصیت خویش را به مخاطره می افکنید. شکستن بت با همین قیاس مبارزه با خواهش های نفسانی است و نشانه آن است که در آینده ای نه چندان دور موردی پیش می آید که خویشتن را بیازمائید تا بدانید در مقابل هوی و هوس چه قدر ضعیف یا نیرومند و پایدار هستید. دیدن بت های متعدد هشداری است که خود را از کید و افسون زنان حفظ کنید. زن همچنان که در ادبیات و شعر بت شناخته می شود به عنوان بت پرستیدنی مورد خطاب قرار می گیرد و در خواب نیز به شکل بت تجسم می یابد و چون در خواب بت هائی را دیدید هوشیار آینده خویش و کید زنان باشید.

بت در خواب برای زنان همان چیزهائی است که شوق و علاقه ایشان را بیشتر بر می انگیزد مثل جواهرات، زیبائی شخصی، فخر فروشی به رقیبان، داشتن خانه و اتومبیل و زندگی پر شکوه و چنانچه زنی در خواب بت یا بت هائی را دید که به وسیله آن ها احاطه شده باید بداند که در زمینه این مسائل زیاده روی می کند و سعادت خویش را به بازی می گیرد. دیدن بت طلائی در خواب گویای این است که میل و رغبت شما به انجام کارهای نا پسند شدت یافته و قوت گرفته است. بت سنگی بی ارزش بودن هدف های هوس آلود شما را بازگو می کند. بت سنگی استحکام هوس و ضعف شما را حکایت می کند که طبعا هر چه هوس قوی تر باشد مخاطره بیشتر است. داشتن بت در خانه و محل زندگی دور شدن از مسیر عقل و درایت و دور اندیشی است. برخی از معبران بت را به طور عام زن مکار و فساد انگیز تعریف کرده اند که اگر این هم درست باشد بت پرستی به میزان پرستش هوای نفس مردود است.

991484

محمدبن سيرين می فرمایند اگر کسی در خواب بيند بت مي پرستيد، دليل كه بر خداي تعالي دروغ گويد و بر راه باطل است. اگر بيند بت از چوب است و او را مي پرستيد، دليل كه منافق است در دين. اگر بيند آن بت از سيم است، دليل كه از بهر هواي نفس تقريب كند به زني كه با وي ميل دارد. اگر بيند آن بت از زر است، دليل كه ميلش به كار مكروه و جمع مال است.

اگر بيند آن بت از آهن است يا از مس يا از ارزير، دليل كه غرضش از دين صلاح دنيا و طلب متاع او بود. ابراهيم كرماني گويد: اگر آن بت از جوهر بيند، دليل كه غرضش از دين پادشاهي و خدم و حشم است. اگر بيند آن بت از جوهر دور شد، دليل كه غرض از دين جمع كردن مال حرام است. اگر بيند بت در خانه است از عقل و دانش خود فروماند و متحير شود.

حضرت امام جعفر صادق فرمايد:

اول: دروغ و باطل، دوم: مكار منافق، سوم: زن مفسدفريبنده.

درباره ی ترسور آنتیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *