خانه / تعبیر خواب / تعبیر خواب دیدن بید ، معنی بید در خواب

تعبیر خواب دیدن بید ، معنی بید در خواب

منوچهر مطیعی تهرانی

بید به معنی حشره پشم خوار دشمنی است ضعیف اما زیانکار و خطرناک. بید در خواب های ما کسی است از نزدیکان و شاید از افراد خانواده که به عمد یا به سهو همت به نابودی شما گماشته و با اعمال دانسته یا ندانسته خود چنان زیان می رساند و یران و منهدم می کند که خودتان نمی فهمید و وقتی آگاه می شوید که نمی توانید جبران کنید و کار از کار گذشته است.

دیدن بید در خواب دیدن دشمن است و اگر ببینید که درخانه شما بید پیدا شده خواب شما از دشمنان داخلی شما خبر می دهد. اگر فرش شما که روی آن می نشینید بید گذاشته باشد جفت شما به شما دروغ می گوید و خیانت می کند و زیان می رساند و این برای زن و مرد یکسان است. اگر بید را در کلاه خود یافتید به آبروی شما لطمه وارد می آید و دشمن، حیثیت شما را لکه دار می کند و اگر در خواب دیدید که بید را کشته اید و خانه را از وجود آن پاک کرده اید نشان آنست که بر دشمن یعنی همان دشمن ضعیف چیره می شوید.

dream-interpretation150

بید به معنی درخت بید در خواب های ما دوستی است مهربان و شفیق و رفیقی است فریاد رس که می توانیم به دوستی او اعتماد کنیم و از حمایتش سود ببریم و دل گرم باشیم. برخی از معبران نوشته اند بید شغل و ممر معاش و روزی ماست که هرچه سرسبز تر و گسترده تر باشد معاش بیننده خواب فراخ تر می شود و چنانچه محقر و کوچک و کم شاخ و برگ باشد نشان می دهد که بیننده خواب در آینده نزدیک دچار مضیقه مالی و تنگی معاش می شود.

اگر بید را در سه فصل بهار و تابستان و حتی پائیز، سرسبز و گسترده ببینید خوب است و خوابی است میمون ولی اگر در زمستان بیدی را در میان برف و سرما مشاهده کنید خواب شما از یک بیماری خبر می دهد. چنانچه ببینید درخت بید خانه همسایه آنقدر بزرگ و پرشاخه شده که شاخه های آن به خانه شما ریخته از منبعی آشنا یا از ناحیه دوستی متمتع می شوید و سود می برید و چنانچه بید خانه شما به خانه همسایه رفته بود از جانب شما به دیگران سودی می رسد که چه بخواهید و چه نخواهید این بهره مندی اتفاق می افتد.

اگر در سایه بیدی خود را آرمیده دیدید مورد حمایت قرار می گیرید و سود می برید و به نعمت و آرامش خیال می رسید. چنانچه دختران و پسران جوان درخت بید در خواب ببینند به آینده ای پر امید نزدیک می شوند و تشکیل خانه و خانواده می دهند. خانم آیتانوس می گفت برخی از درختان مثل بید و نارون و چنار خانواده هستند و شاخ و برگ آنها فرزندان و خویشاوندان نزدیک که اگر سرسبز و خرم باشد گویای سلامت و خوشبختی خانوادگی است

درباره ی ترسور آنتیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *