خانه / تعبیر خواب / تعبیر خواب دیدن به، معنی به در خواب

تعبیر خواب دیدن به، معنی به در خواب

امام جعفر صادق

دیدن به در خواب چون به وقت خود بود و به گون سبز بود، به تاویل فرزند است و چون به در وقت خود بیند و به گونه زرد بود بیماری است.

ابراهیم کرمانی

به در خواب دیدن بیماری است. خواه که به وقت و خواه بی وقت بود. اگر به گونه زردتر است، بیماری صعب تر است.

منوچهر مطیعی تهرانی

دسته ای از معبران اصلا درباره به چیزی ننوشته اند. گوئی در منطقه ای که آن ها می زیسته اند به وجود نداشته و آن ها این میوه معطر و خوشبو را نمی شناختند تا در اطرافش تعابیری بنویسند. آن ها هم که درباره به نوشته اند چنان عقاید مختلفی ابراز داشته اند که خواننده نمی داند کدامین را به عنوان تعبیر درست و دقیق بپذیرد. از امام صادق علیه السلام نقل است که اگر به وقت و به فصل رسیدن یعنی پائیز دیده شود و سبز باشد فرزند است و در غیر فصل یعنی در فصول دیگر سال رنگش زرد باشد بیماری است.

images (1)

برخی از معبران نیز همین نظر را دارند ولی عده ای دیگر معتقدند که دیدن به در خواب چه به فصل باشد و چه غیر فصل نیکو است و دلیل بیماری نمی تواند باشد. در افسانه ها نقل است که آدم و حوا چون از بهشت خداوند رانده شدند و هر یک به گوشه ای از زمین خاکی فرود آمدند، جبرئیل حامی وحی و فرشته مقرب به هنگام خروج آدم از بهشت یک به او داد. به همین علت بر مبنای این افسانه می گویند دیدن به در خواب نشانی است از سرگردانی و پریشانی و شکست و ناکامی و دسته ای دیگر از معبران به علت رنگ به که زرد است آن را نشان بیماری و کسالت دانسته اند. اما به میوه ای است خوش طعم و معطر با مزه ای خوب که از آن اغذیه و مربا و شربت تهیه می کنند و دیدنش در خواب نیک است به هر حال که باشد چه سبز و چه زرد و چه پخته و چه خام و ناپخته.

درباره ی ترسور آنتیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *